Saturday 13 July 2019

Lost Vape Lyra review ( Malay Version )

Lost Vape Lyra Review
-----------------------------------------------------------------------------



partly review utk yg berminat,
Utk Lyra pod ni saya mengambil comparison antara Nord, Trinity Alpha dan juga Orion Q.
Kali ini saya menggunakan Mister E-Liquid Mr-E's RY4 (Salt Nic).
Perbezaaan antara keempat2 pod yg disebut diatas, Lyra mempunyai design dan kelebihan antara ketiga2 pod tersebut spt dibawah.
Lyra mempunyai rupa bentuk yg sama spt Nord tetapi mempunyai kelebihan menukar mode spt Trinity Alpha dan build kualiti spt Orion Q.
Bagi Performance, saya memakai 1.2ohm
Bagi segi firing, Lyra mempunyai firing yg lebih kepada smooth and stable compare kepada Nord even pakai mode highest.






Utk Flavoring, mungkin sbb flavour yg saya pakai ini bukan 50pg 50vg tetapi 67pg 33vg, so flavoring ada sedikit kurang or mungkin kalau pakai Fruity akan dpt perform dgn bagus.
Bagi ketahanan OCC, saya masih dlm permulaan memakai dan berharap ia dpt bertahan lama, dan utk masalah leaking yg merupakan masalah yg menyakitkan kepala bagi kita semua, bagi saya pod dia mungkin akan tiada isu leaking kerana design pod dia agak menyakinkan kerana filing berada diatas pod dan jugak occ dimasuk dari atas ke bawah, dan dibawah pod hanyalah connector utk bahagian device shj.
Overall, jika bagi saya yg sedang menggunakan Nord,Trinity atau Orion Q, mungkin Lyra tidak berbaloi utk ditukar kerana ia spt tiada byk perbezaan antar ketiga2 tersebut melainkan kita memerlukan kelebihan dna  kelemahan spt dibawah.
Orion Q
Build kualiti yg memuaskan dan isu leaking tidaklah seteruk mana dan masih boleh diterima, tetapi kekurangan memilih pod yg mempunyai ohm yg lebih rendah dari yg boleh didapati dan juga tiada kelebihan utk memilih mode firing yg kita boleh tukar dari masa ke semasa.





Nord
Mempunyai build kualiti yg bagus dan performance yg sgt memuaskan tetapi mempunyai masalah yg merisaukan serta menyakit kepala kita spt leaking yg amat teruk dan memerlukan byk perhatian menjaga yg rapi tetapi tidak dpt mengawal mode yg kita kehendaki.
Trinity Alpha
Mempunyai performance yg bagus serta mode yg boleh ditukar ikut selera masing2, tetapi masalah leaking mmg tidak dpt dielak dan memerlukan perhatian menjaga yg rapi.
Lyra
Pandangan saya yg baru pakai sehingga sekarang ialah, ia mempunyai build yg sgt solid tetapi dari segi performance ia tidaklah spt yg dijangkakan dan ia merupakan performance dibawah range Nord and Trinity.
*Kesemua diatas hanyalah pandangan peribadi saya sendiri dan ia mungkin ad banyak berbezaan antara kita, mohon jangan kecam 

No comments:

Post a Comment